[O2FL] Rozwalona głowica 1,8 tsi - jak skutecznie rozwiązać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maciex_z
    Classic
    • 2005
    • 28

    #26
    Koledzy, ja mam 1.8 tsi z 2009 r. i mój egzemplarz był objęty akcją serwisową. Napinacz został wymieniony. Mam przelatane 100 tys. km i zrobiony program jakieś 40 tys. km temu. Jest 230 koni, autko jeździ super. Nigdy nie zauważyłem żadnych dziwnych dźwięków przy zapalaniu ani innych podejrzanych objawów. Czekam już na zamówioną O3 ale starsza Octavka zostaje w rodzinie (zarezerwowana dla matuli) Skoro napinacz został wymieniony to mogę spać spokojnie? Czy przygotować mamuśkę mentalnie na nieprzewidziane wydatki? he he

    Komentarz

    • mrfazi
      • 2010
      • 3103
      • Superb III (3V3)
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #27
      Zamieszczone przez maciex_z
      Czy przygotować mamuśkę mentalnie na nieprzewidziane wydatki?
      raczej przygotuj na te
      Zamieszczone przez maciex_z
      230 koni
      :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • ManiekWWA
        Drive
        • 2012
        • 69

        #28
        Witajcie.
        Mam pytanie, gdzie można sprawdzić czy moja Octavia może załapać się na akcję serwisową. Autko: produkcja koniec 2011 roku. ( w lutym kończy mi się gwarancja, więc chciałbym spać później spokojnie ) Przebieg 30 tys.km

        Pozdrawiam.
        Mariusz
        Jest: OIII 1.4 TSI beż cap... Elegance+Amazing+Dynamic+parę fajnych dodatów cieszących oko
        Była: OII FL 1.8 TSI czarna Elegance+light assistant+lusterko foto...+pakiet biznes+pakiet WADLIWE AUTKO !!!

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #29
          maciex_z, u mnie na budziku 92000 km, wymiana napinacza przeprowadzona na 30000 km i też tylko leję paliwko, ale wymianę całego rozrządu planuje na 120000 km ( no chyba, że wcześniej sprzedam auto ), bo sam napinacz nie załatwia sprawy.

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • andrzej111
            L&K
            • 2010
            • 1391

            #30
            mirek_p11, ale u Ciebie chyba załatwiło sprawę? od wymiany napinacz śmigasz i nic się nie dzieje. Jakieś argumenty za wymiana całego rozrządu w przypadku gdy wydaje sie być ok a jego elementy nie zostały zastąpione innym w ETCE?
            Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

            Komentarz

            • SilentEmpire
              Rider
              • 2009
              • 304

              #31
              Znowu mnie stresujecie. Ja mam produkcje 2009, dłubnięty praktycznie od razu, niecałe 70k nalatane, co prawda na wiosnę oddaję, ale wolałbym, żeby jeszcze pojeździł, po bo zostaje w firmie... Na akcję serwisową się nie załapałem, ale mam na papierze od ASO, że drgania na zimnym to prawidłowy objaw
              Oprócz paliwka to jeszcze muszę olejek dolewać.
              SUPERB

              Komentarz

              • mirek_p11
                RS
                • 2010
                • 6630
                • Volkswagen
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #32
                andrzej111, jeżeli nie sprzedam auta to na 120000 km zrobię rozrząd, bo pewnie będę chciał jeszcze pojeździć dwa latka bezawaryjnie a rocznie robię ok. 30000 km.

                Zamieszczone przez SilentEmpire
                Oprócz paliwka to jeszcze muszę olejek dolewać.
                uzupełnianie oleju to raczej standard w 1.8 TSI, no chyba, że dolewasz co drugie tankowanie 0,5 l :diabelski_usmiech

                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                Fotki
                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                Fotki

                Komentarz

                • Tippo
                  L&K
                  • 2009
                  • 1349
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez mirek_p11
                  uzupełnianie oleju to raczej standard w 1.8 TSI, no chyba, że dolewasz co drugie tankowanie 0,5 l
                  No to akurat sie jeszcze miesci w normie z instrukcji auta :P

                  Ja mam 02.2012 i w lutym 2014 konczy sie gwarancja. Mysle by wysmarowac jakies pismo do ASO, z zapytaniem czy moj VIN sie kwalifikuje do jakiejs akcji, bo rocznie robie 10-12tys i moze mi to pasc za 2 lata...

                  Komentarz

                  • SilentEmpire
                    Rider
                    • 2009
                    • 304

                    #34
                    Zamieszczone przez mirek_p11
                    no chyba, że dolewasz co drugie tankowanie 0,5 l
                    literek na 8 kkm.
                    SUPERB

                    Komentarz

                    • andrzej111
                      L&K
                      • 2010
                      • 1391

                      #35
                      Tippo, pisz pismo do SAP, napisz kilka mailu i trzymaj, będziesz miał argument jak padnie po gwarancji. I proponuje nie olewać przeglądów ASO przynajmniej do czasu aż auto nie skoczy 4 lat.
                      Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez andrzej111
                        Tippo, pisz pismo do SAP, napisz kilka mailu i trzymaj, będziesz miał argument jak padnie po gwarancji. I proponuje nie olewać przeglądów ASO przynajmniej do czasu aż auto nie skoczy 4 lat.
                        To juz taniej wyjdzie serwis poza aso i wymiania napinacza we wlasnym zakresie :P
                        Ja po prostu juz nie kupie nic z grupy VAG, jak mi auto padnie po 30tys i tyla (Samochodow eksploatuje 3 jednoczesnie i aktualnie wszystkie VAG) Sie nie bede z dziadami i partaczami wiecej przyjaznil
                        Oczywiscie wszystkie awarie wynikajace z ich kabotynskiej polityki szeroko rozreklamuje :P

                        Komentarz

                        • mrsojer
                          Drive
                          • 2010
                          • 76

                          #37
                          Co do mojego przypadku to mechanik wymontował wszystko i całość wygląda bardzo dobrze. Jedynie napinacz jest uszkodzony ( uszczerbiony jeden ząbek na napinaczu). Prawdopodobnie łańcuch zostanie zamontowany ten sam.

                          Generalnie polecam aby każdy 1.8 tsi sprawdził sobie w ASO ( i to nie jednym) czy jego VIN pasuje pod ich cicho ciemną akcję serwisową.

                          P.S.Też mam dość grupy vag.

                          Komentarz

                          • tom007
                            Rider
                            • 2011
                            • 536
                            • Octavia III (5E3)
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM
                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez mrsojer
                            Prawdopodobnie łańcuch zostanie zamontowany ten sam
                            A nie było zmiany typu łańcucha gdzieś po drodze jak kilka razy wypuszczali na rynek nowe typy napinaczy ??
                            Druga sprawa czy warto oszczędzać ok. 200zł na łańcuchu przy i tak dużych kosztach za całą naprawę i ryzykować, że jednak łańcuch może być niezauważalnie naruszony ?
                            Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                            Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                            Komentarz

                            • Bili
                              Rider
                              • 2010
                              • 373
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez mrsojer
                              Prawdopodobnie łańcuch zostanie zamontowany ten sam.
                              Na Twoim miejscu łańcuch tez bym wymienił, jak już masz tak wszystko rozgrzebane, bo nie warto ryzykować.
                              Pozdrawiam.
                              Michał

                              Komentarz

                              • andrzej111
                                L&K
                                • 2010
                                • 1391

                                #40
                                ale chyba z łańcuchem w 1.8 TSI niema problemów
                                Ja bym wymienił wszystkie części, które się zmieniły + to co zostało zniszczone na skutek wady napinacza
                                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                Komentarz

                                • mrsojer
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 76

                                  #41
                                  Może faktycznie macie rację. Piszę to co przekazuje mój zaufany mechanik. Z elektroniką sobie nie radzi ale zaś z mechaniką to już inna bajka. Jest w tym dobry. Stąd też pomysł aby łańcucha nie wymieniać. Nie wiem tylko czy mówimy o koszcie 200 zł

                                  Komentarz

                                  • andrzej111
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1391

                                    #42
                                    łańcuch 300
                                    Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      #43
                                      Zamieszczone przez mrsojer
                                      Prawdopodobnie łańcuch zostanie zamontowany ten sam.
                                      to nie jest duży koszt - założyłbym nowy


                                      Zamieszczone przez tom007
                                      jak kilka razy wypuszczali na rynek nowe typy napinaczy ??
                                      6x


                                      Zamieszczone przez andrzej111
                                      Pokaż mi kogoś z 1.4 TSI któremu rozleciał się silnik
                                      no na pewno będzie się chwalić na forum... proszę Cię


                                      zapytaj w aso 'swoich mechaników'


                                      btw
                                      nikt się nie przyznaje, że kupuje u Maćka VagTech części do CAXA a co dopiero, że silnik mu...
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #44
                                        Zamieszczone przez LUKI
                                        Zamieszczone przez tom007
                                        jak kilka razy wypuszczali na rynek nowe typy napinaczy ??
                                        6x
                                        z mojej strony dlatego poczekam do końcówki gwarancji i potem będę sprawdzał, co by się nie okazało, że pojawi się ten 7x.
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • krzysn
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 515

                                          #45
                                          Zamieszczone przez LUKI
                                          Zamieszczone przez andrzej111
                                          Pokaż mi kogoś z 1.4 TSI któremu rozleciał się silnik
                                          no na pewno będzie się chwalić na forum... proszę Cię
                                          Wątpisz? Zwróć uwagę na długość odpowiedniego wątku :shock:

                                          Komentarz

                                          • LUKI
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5776

                                            #46
                                            Zamieszczone przez krzysn
                                            Zamieszczone przez LUKI
                                            Zamieszczone przez andrzej111
                                            Pokaż mi kogoś z 1.4 TSI któremu rozleciał się silnik
                                            no na pewno będzie się chwalić na forum... proszę Cię
                                            Wątpisz? Zwróć uwagę na długość odpowiedniego wątku :shock:
                                            wątpię

                                            btw
                                            temat znam, bo sam większość wiele wnoszących postów tam wrzuciłem...



                                            sorry za OT
                                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                            Komentarz

                                            • andrzej111
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1391

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Zorr
                                              z mojej strony dlatego poczekam do końcówki gwarancji i potem będę sprawdzał, co by się nie okazało, że pojawi się ten 7x.
                                              VW olał juz ten silnik, nie bedzie nowego
                                              Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                              Komentarz

                                              • legecki
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 55

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Tippo
                                                andrzej111 napisał/a:
                                                Tippo, pisz pismo do SAP, napisz kilka mailu i trzymaj, będziesz miał argument jak padnie po gwarancji. I proponuje nie olewać przeglądów ASO przynajmniej do czasu aż auto nie skoczy 4 lat.


                                                To juz taniej wyjdzie serwis poza aso i wymiania napinacza we wlasnym zakresie :P
                                                Jeżeli robi się nieduże przebiegi, to lepiej się trzymać ASO. Jestem tego najlepszym przykładem. Auto miało ponad 4 lata (dokładnie chyba 4 i 2 miesiące) i po awarii napinacza zmieliło górę i dość mocno nadwyrężyło dół silnika. Wystąpiłem o dobrą wolę producenta i VW przyznał cały nowy słupek za 0PLN.
                                                Dodam, że gdy silnik klęknął, to był już po sofcie więc moim zdaniem teoria o zbawiennym działaniu programu na napinacz jest nietrafiona.
                                                1.8TSI CDAA 160KM ---> ~300KM/400Nm :O

                                                Komentarz

                                                • andrzej111
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1391

                                                  #49
                                                  Panowie a jakie u Was były objawy? Jak dotarliście do ASO? Jakie były zniszczenia?

                                                  Mi ostatnio przy odpaleniu auto wpadło w silne drgawki, jutro jestem umówimy w ASO na wymianę napinacza i oględziny ale do serwisu mam 100km i trzęsę się jak żyd na gównie jak tylko pomyśle, że muszę tam dojechać...Co prawda błędów w kompie żadnych niema ale mam obawy czy nie narobię jeszcze większych szkód.
                                                  Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                  Komentarz

                                                  • Zorr
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2110

                                                    #50
                                                    andrzej111,
                                                    jeszcze nie czytałem, aby komuś przed przeskoczeniem łańcucha pojawiały się drgawki,
                                                    natomiast drgawki przy porannym odpaleniu to i owszem pojawiają się takie wpisy (chodzi o szybkie nagrzanie kata).
                                                    Z moich ~3tyg. obserwacji wychodzi na to, iż są one znacznie mniej odczuwalne albo wcale ich nie ma, przy benzynie 98.
                                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...